Zašto ne mogu otpustiti kočnice dijagnostikom na MQB VAG vozilima?

2025-05-09

Zašto ne mogu otpustiti kočnice dijagnostikom na MQB VAG vozilima

Najčešći uzrok SFD zaštita, više o SFD zaštiti u sljedećem BLOGU

U svijetu modernih VW grupacije vozila na MQB platformi, elektronička parking-kočnica (EPB) se najčešće kontrolira putem dijagnostike. Ipak, ponekad unatoč pokretanju procedure u VCDS-u ili drugom OBD-alatu kočnice ostanu zaključane. U ovom blogu istražujemo najčešće uzroke, korake provjere, SFD (Shemu toka signala) i preporuke za uspješno otpuštanje kočnica.

Kako EPB funkcionira na MQB platformi

EPB modul na MQB vozilima upravlja malim električnim motorčićem smještenim na čeljustima stražnjih kočnica.

  • Motorčić navlači ili otpoušta sajlu ili zupčanik unutar čeljusti.
  • Modul prima signal s tipke za EPB, senzora papučice kočnice i senzora brzine.
  • Putem CAN-bus mreže modul komunicira s ECU-om i jedinicom za tijek vožnje.

Ta međusobna ovisnost znači da jedan očitan kvar može blokirati cijelu otpuštajuću proceduru.


Ova dijagrama prikazuje kako se svaki signal kreće kroz sustav od korisničke tipke do mehaničkog ispusta kočnice te povratno kroz senzore.

Česte greške i senzorski kvarovi

Prije nego kreneš na mehaničku provjeru, provjeri zapisnike grešaka u VCDS-u:

  • 01104 – Ne reagira motorčić EPB
  • 01225 – Impulz prekidača papučice kočnice nije vjerodostojan
  • 01358 – Neispravan senzor položaja parkirne kočnice
  • 00510 – Greška CAN-bus komunikacije s modulom kočnica

Ovi kodovi otkrivaju elektroničke prepreke koje onemogućuju otpuštanje kočnica.

Problemi s napajanjem i akumulatorom

Dovoljan napon je presudan za EPB motorčić:

  • Napon ispod 11,8 V može spriječiti pravilno pokretanje motorića.
  • Slabi ili korodirani priključci na akumulatoru uzrokuju pad napona pod opterećenjem.
  • Kod MQB vozila problem može biti u izoliranim naponskim kanalima za sigurnosne module.

Prije dijagnostike izmjeri napon akumulatora na kontaktu i tijekom pokretanja procedure EPB.

Mehanička blokada motorića EPB

Čak i kad elektronika "da zeleno", motorčić se može fizički zapeti:

  • Korozija u zupčanicima ili vijcima čeljusti
  • Oštećenje ili deformacija sajle parkirne kočnice
  • Predugo neiskorištavanje otpuštajućeg mehanizma

Rješenje je demontaža čeljusti i ručno čišćenje te testiranje bez tereta.

Softverski i modul upravljanja kočnicom

Ponekad greška nije u hardveru, već u verziji softvera ili konfiguraciji:

  • Neusklađenost modula nakon ažuriranja ECU-a
  • Pogrešna kalibracija položaja kočione papučice
  • Neuspješan reset adaptacija nakon zamjene dijelova

Korištenjem VCDS-a resetiraj adaptacije, ažuriraj softver modula i ponovno pokreni vozilo.

Praktična dijagnostika VCDS/OBD koraci

  1. Spoji dijagnostički kabel i pokreni VCDS aplikaciju
  2. ULOGIRAJ se u modul 44 – Parkirna kočnica
  3. OČITAJ greške i zabilježi kodove
  4. IZVRŠI reset adaptacija modula i ponovi očitanje
  5. POKRENI aktivaciju otpuštanja EPB (Basic Settings ili Output Tests)
  6. PRAĆENJE navođenja motorića u realnom vremenu i očitanje napona

Ako se tijekom testiranja pojavi odbijanje ili kod greške, zapiši točne vrijednosti za kasniju analizu.

Preporuke i zaključak

Pravilna dijagnostika EPB-a na MQB platformi zahtijeva istovremenu provjeru elektronike, napajanja, SFD toka signala i mehanike. Kombinacijom čitanja kôdova, mjerenja napona i mehaničke inspekcije možeš precizno odrediti uzrok blokade kočnice.